Sunday, November 1, 2009

Belajar Vokal dan Tarannum Dari Sahabat

Gambar sekadar hiasan

Alhamdulillah pada Allah SWT kerana memberi kelonggaran untuk saya belajar apa yang dikatakan hobi pada saya iaitu belajar vokal lagu (nasyid) dan bertarannum. Baru-baru ini sempat saya ke studio Suffian mempelajari teknik-teknik vokal yang baik dan berkesan. Memang ada kekurangan serta kelemahan pada diri saya tetapi atas dasar minat dan hobi saya menyanyi maka ianya tidak akan menghalang saya terus bergiat didalam industri nasyid.

Antara muka-muka yang bergabung didalam mempelajari teknik vokal adalah
Shah (kumpulan NowY2 (sebutan Nawaitu)), Taqiuddin (NICE), abang Firdaus (abang Taqiuddin dari kumpulan MISK), Shah (kumpulan Kasturi) dan Hafizi (kumpulan Suffian). InsyaAllah dengan dorongan mereka, saya mampu belajar teknik-teknik ini dengan lebih baik. Terima kasih kepada mereka. Jasa mereka akan terus dikenang.

5 comments:

~ 'aFiNiEy aHmAd ~ said...

salamun alayk..
Wah, bestnyer blh belajar vokal+tarannum..
bile tarikh belajar nie, kat klate ker? kalau nti nak buat class, inform gak yer, blh adk2 llaki sy belajar gak..mrk minat belajar volak+tarannum nie tp xder class yg dibuat..syukron jazilan..(^_^)

Muhammad Qaf Qayyum Mukhtar said...

wassalam afiniey ahmad...saya belajar pun atas kehendak hobi semata-mata..apa yang saya rasa kekurangan saya, saya belajar dan belajar...saya belajar pun bukan ada kelas paper cuma sahabat saya cuma menolong saya, alhamdulillah mereka semua baik2 belaka...syuqran...ohh adik2 laki awk teringin yer nak belajar? klu dok kelantan, bolehlah dtg umah...

~ 'aFiNiEy aHmAd ~ said...

ooo...mcm tu...
bagusnyer dikurniakan shbt2 yg ikhlas mbantu kite..semoga ukhwah kalian terus kekal selamanya..Insya Allah..
emm, sy mmg duk klate, kat kota bharu...
nti buka la class mengajar..
Insya Allah ramai yg akan mdaftar nti..sbb setahu saya xder lg class2 cmnie kat sane..syukron..(^_^)

Muhammad Qaf Qayyum Mukhtar said...

Bukan apa afiniey, di Kelantan ramai yang masih belum ada guru yang sudi mengajar. Kebanyakan sedang belajar dan sebagainya. InsyaAllah kalau ada kelas sebegini, saya bagitau awk yer.

~ 'aFiNiEy aHmAd ~ said...

ooo..nti ade ape2 info pasal nie tlg inform gak yer..
ala kulli hal..syukron jazilan..
barakallahu fika daeiman..
all da best in ur life...
wassalam..(^_^)