Tuesday, April 6, 2010

Kehidupan Yang Hakiki Kerana Allah SWT

"Bila dilihat diriku yang dulu,terasa jauh dari Allah SWT. Kini aku kembali seperti aku yang sekarang." Persis diri ini seketika. Saya kembali kezaman era baru yang disana sini keadaan tercabar. Fikiran saya terus melayang teringat kisah zaman muda belasan tahun yang lampau. Masih terbenak dihati saya bila suasana dahulu amat berbeza sama sekali. Alangkah indahnya disaat itu berpanjangan dan tidak mengubah waktunya. Mungkin waktu ini saya masih bermain alat-alat kampung, mungkin saya masih dimanja-manja oleh ibu ayah, mungkin masih bersekolah dan bergaul mesra bersama teman-teman dan mungkin juga saya bebas buat apa sahaja. Semua kemungkinan itu saya jadikan satu impian semata-mata dan disalurkan pada anak-anak saya kelak. Itu maksud kehidupan yang sebenarnya.

Bila direnung masa akan datang, tidak tercapai dek akar fikiran kerana pemikiran kita terbatas dan ada hadnya. Rancangan kehidupan manusia diatur elok oleh Yang Maha Esa, Allah SWT. Kita patut bersyukur atas kurniaan hidup yang diberi. Curahan hati diawal pagi, Selasa, 4:20 am.

No comments: