Thursday, July 30, 2009

Ku Menadah pada Ilahi

Klik untuk view lebih besar

Aku menadah dan meminta kepadaMu Ilahi. Apakandaya aku kerana aku manusia biasa. HidayahMu yang menguatkan aku untuk terus berhikmat pada alam. Diri ini penuh dugaan dan cacat celanya, membuatkan diri ini sentiasa rebah dan terus tunduk pada alam. Alangkah hinanya diri apabila diperbuat begitu. Tatkala orang lain masih meratap alam, aku hanya mentafsir sendirian apa maksud alam sebenarnya. Begitu indah hidayahMu kepada insan lain seperi kekasihMu sendiri. Berilah ia didalam hati walaupun sedikit. Aku bersyukur sepenuh jiwa raga. Alhamdulillah dengan hidayah yang sedia ada aku terus bangun dan pulihkan hati yang gelap ini dengan dosa noda. Bagaimana insan lain ya Rob? Pulihkan hati mereka jua seperti hati insan Kekasihmu itu. Ilal liqa'.

No comments: